توضیحات پارک علم وفناوری قزوین

«پارک علم و فناوری» سازمانی است که به وسیله متخصصین حرفه ای مدیریت می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکتهای حاضر در پارک و مؤسسه ‌های متکی بر علم و دانش است. برای دستیابی به این هدف یک پارک علمی، جریان دانش و فناوری را در میان دانشگاه ها، مؤسسه‌های تحقیق و توسعه، شرکتهای خصوصی و بازار، به حرکت انداخته و مدیریت می‌کند و رشد شرکتهای متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرآیند های زایشی تسهیل می‌کند. پارک ها همچنین خدمات مناسب دیگری به همراه فضاهای کاری و تسهیلات با کیفیت بالا فراهم می‌نمایند. پارک علم و فناوری استان قزوین از اسفند سال ۱۳۹۰ در فضایی به مساحت ۳۰ هکتار ذیل وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در حال فعالیت می باشد .موقعیت این پارک به لحاظ جغرافیایی در نزدیکی ۲ مرکز مهم دانشگاهی استان انتخاب شده است و فاصله آن تا نزدیکترین شهر صنعتی کمتر از ۱۵ کیلومتر است . این پارک در ابتدا به عنوان پارک دانشگاهی در سال ۸۷ و ذیل دانشگاه بین المللی امام خمینی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۸۹ توسط وزیر محترم علوم ،تحقیقات و فناوری جناب آقای دکتر کامران دانشجو افتتاح گردید . سپس بر اساس سیاست وزارت علوم ، مبنی بر مرجعیت پارکهای علم و فناوری در حوزه فناوری هر استان و هماهنگ کننده مراکز رشد استان ، بر اساس مصوبه شصت و یکم کمیته فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این پارک به صورت پارک استانی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. چشم انداز : «تبدیل شدن به قطب علمی و فناوری منطقه، در راستای جذب و تجمیع شرکت های فناور و تجاری سازی نتیجه تحقیقات با تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه» اهداف پارک کمک به افزایش ثروت در جامعه از طریق توسعه اقتصاد دانش محور تجاری سازی نتایج تحقیقات و تحقق ارتباط بخش‌ های تحقیقاتی و تولیدی و خدماتی جامعه افزایش قدرت رقابت و رشد شرکتهای متکی بر دانش کمک به جذب دانش فنی و سرمایه‌ های بین المللی و داخلی افزایش حضور و مشارکت تخصصی شرکت های فناور داخلی در سطح بین المللی حمایت از ایجاد و توسعه شرکت های کوچک و متوسط فناوری و حمایت از مؤسسه‌ ها و شرکت های تحقیقاتی و مهندسی نوآور با هدف توسعه فناوری و کارآفرینی راهبرد پارک تمرکز روی نقاط قوت علمی دانشگاه و از طرف دیگر توجه به نیازهای اقتصادی استان ارائه خدمات با ویژگی برتر و قیمت ارزانتر از طریق ایجاد مراکز رشد در زمینه های تخصصی پارک تمرکز روی زمینه ‌های معدن و کانی های غیرفلزی، صنایع شیمیایی و شوینده، علوم کشاورزی، مکاترونیک، فناوری اطلاعات و در عین حال برقرار کردن امکان فعالیت دیگر صنایع در صورت واجد شرایط بودن پارک‌های علم و فنّاوری، محیط‌هایی مناسب برای استقرار و حضور حرفه‌ای شرکت­های فنّاوری کوچک و متوسط و واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و موسسات پژوهشی است که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه­ها به فعالیت­های فنّاوری اشتغال دارند. به این منظور پارک علم و فناوری استان قزوین در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار درشمال شهر قزوین در نزدیکی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و درمجاورت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و طرح چشمه نور ایران جانمایی گشته است. D:طرح جامعتهران محاسبsite plan -18- 5-93 Mod اجزای پارک مراکز رشد ساختمان‌های چندمستاجره آزمایشگاه ها وکارگاه ها فضای نمایشگاهی و فن بازار(موجود) آمفی تاتر و مرکز همایش قطعات زمین قابل واگذاری ساختمان ستادی، اداری و آموزشی کتابخانه مرکزی و مرکز رایانه مراکز تجاری و خدماتی (مهدکودک، در مانگاه، هتل، رستوران و آشپزخانه) مصلی ورزشی و تفریحی هدف نهائی این همنشینی، ایجاد چشمه‌های فنّاوری و تسهیل فرآیند جذب، ارتقا و انتشار آن است به نحوی که تمامی و یا بخش‌های عمده‌ای از فعالیت­های منتهی به محصولات فنّاوری در این پارک­ها به صورت حرفه‌ای قابل انجام باشد. اهّم این فعالیت­ها شامل بازارسنجی، ایده­پردازی، پژوهش علمی، طراحی مهندسی، نمونه­سازی، طراحی صنعتی، استانداردسازی، تدوین دانش فنی، ثبت مالکیت فکری، فروش و عملیات مستشاری بعدی برای تحقق محصولات فنّاوری در عرصه تولید صنعتی و همچنین عرضه سایر خدمات تخصصی می‌باشد. همکاری­های بین‌المللی برای استفاده از تجارب جهانی و همچنین حضور موثر در بازارهای فنّاوری جهان از اهداف راهبردی پارک­های علم و فنّاوری است.

موقعیت جغرافیایی نمایشگاه
اطلاعات
  • تلفن : ۰۲۸۳۳۶۹۷۲۰۰
  • ایمیل : info@qstp.ir
  • وب سایت : https://qstp.ir
  • مساحت : ۳۰۰۰۰ متر مربع
خط نمایشگاه
جستجوی همه تقویم های نمایشگاهی

هیچ نمایشگاهی یافت نشد

هیچ نمایشگاهی یافت نشد





آخرین مطالب بلاگ


مطالب عمومی

صرفه جویی در وقت و هزینه با برپایی نمایشگاه مجازی

دراین قسمت درباره اهمیت تبلیغات مجازی در صرفه جویی وقت مطالبی را ارائه دادیم و به توضیح مفصل در باره

ادامه مطلب...
مطالب عمومی

تبلیغات مجازی لازمه کسب و کارها

ما دراین قسمت درباره تبلیغات مجازی در نمایشگاه ها مطالبی را بیان کرده و دلیل اهمیت آن را نیز توضیح د

ادامه مطلب...
مطالب عمومی

تبلیغات متناسب با کسب وکار ها گامی موثر در پیشرفت شرکت ها

ما در این قسمت توضیح داده ایم که تبلیغات مناسب لازمه ی کسب وکار هاست. سپس در ادامه به برگزاری نمایشگ

ادامه مطلب...
مطالب عمومی

عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران

عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران به دو گروه کلی عوامل موثری که مستقیما بر جذب و

ادامه مطلب...

گروه نمایشگاه ها

نمایشگاه بین المللی تهران

نمایشگاه بین المللی مشهد

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

نمایشگاه بین المللی کیش

نمایشگاه بین المللی فارس

نمایشگاه بین المللی اصفهان

نمایشگاه بین المللی تبریز

نمایشگاه بین المللی اهواز

نمایشگاه بین المللی قم

نمایشگاه بین المللی ارومیه

نمایشگاه بین المللی البرز

نمایشگاه بین المللی اردبیل

نمایشگاه بین المللی شهرکرد

نمایشگاه بین المللی گرگان

نمایشگاه بین المللی بیرجند

نمایشگاه بین المللی کرمان

نمایشگاه بین المللی اراک

نمایشگاه بین المللی بندرعباس

پارک علم وفناوری قزوین

نمایشگاه بین المللی بوشهر