مطالب عمومی

نمایشگاه اینوتکس

اینوتکس چیست؟

نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری با نام INOTEX تاکنون 8 دوره در کشور ایران برگزار شده است. این نمایشگاه بستری برای عرضه نوآوری و فناوری است برخلاف نمایشگاه­های مشابهی که صرفا عرضه و تبادل کالا را هدفگذاری کرده اند، هدف این نمایشگاه تبادل دانش فنی و تکنولوژی و مشارکت میان شرکتها و سرمایه گذاری روی طرح ها و استارتاپ هاست.

نمایشگاه INOTEX تلاش می کند که علاوه بر معرفی فناوری‌های روز به صنایع بزرگ و متوسط، مشتریان محصولات فناورانه را به تولیدکنندگان آنها متصل کند و همچنین سرمایه گذاران را با فرصت‌های سرمایه گذاری در طرح های فناورانه یا استارتاپ ها آشنا نماید.

نمایشگاه اینوتکس از سال 1390 تشکیل و به تدریج ضمن تکامل، بخش‌های مختلفی از زیست بوم کارآفرینی کشور را نیز دربر گرفت.

اولین دوره نمایشگاه با نام «نمایشگاه فناوری های پیشرفته روسیه» در 1 تا 3 اسفندماه 1390 و با حضور 52 شرکت روس در سالن حجاب برگزار شد. دومین دوره نیز با همین عنوان از تاریخ 7 تا 9 اسفندماه 1391 با حضور 72 شرکت روسی، اوکراینی و بلاروسی در همان مکان برگزار شد.

با توجه به گسترش استقبال از این نمایشگاه و درخواست سایر کشورها برای عرضه فناوری های خود به شرکت‌های ایرانی، نمایشگاه از دور سوم به یک نمایشگاه بین المللی تبدیل شد و نام " نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری "

(International Innovation and Technology Exhibition: INOTEX)

را برای خود برگزید. همچنین با توجه به نیازمندی‌های نمایشگاه برای برگزاری هرچه حرفه‌ای تر آن، مکان برگزاری نمایشگاه نیز به محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران منتقل شد.

در طی ادوار سوم، چهارم و پنجم نمایشگاه، 629 شرکت فناور از 24 کشور مختلف در نمایشگاه حضور یافتند که دستاورد آن انعقاد 129 مورد تفاهم نامه و قرارداد بین شرکت‌ کنندگان میباشد.

سرانجام در سال 1396 نمایشگاه اینوتکس به صورت آزمایشی و محدود میزبان برخی از استارتاپ‌ها و نیز مخترعان کشور بود که با توجه به استقبال گسترده مخاطبان از این موضوع، دور هفتم این نمایشگاه در سال 1397 با حضور تمامی اجزای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور برگزار گردید.

همچنین هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی اینوتکس (INOTEX 2019) تحت شعارِ اکوسیستم نوآوری و فناوری زیر یک سقف با حضور 362 عضو اکوسیستم در محل دائمی نمایشگاه های بین الملل تهران برگزار شد.

اکو سیستم نوآوری، زیر یک سقف

نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX) طی هشت دوره خود، میزبان بیش از 40000 بازدید کننده متخصص و 1400 شرکت کننده (غرفه دار) از 25 کشور مختلف بوده است و اهدافی همچون گفتگو و شبکه سازی، سرمایه گذاری مشترک، مشارکت در پروژه های تحقیق و توسعه و ... را دنبال کرده است. در این راستا تاکنون بیش از 950 جلسه مذاکره اختصاصی B2B میان شرکت کنندگان در نمایشگاه برگزار شده و بیش از 150 تفاهم نامه به امضا رسیده است.

نهمین دوره این نمایشگاه INOTEX2020 خرداد ماه 1399 در تهران برگزار خواهد شد. این نمایشگاه، با تکیه بر تجارب قبلی خود، میزبان اجزای مختلف اکوسیستم نوآوری و فناوری کشورها خواهد بود.

پیش بینی می شود بیش از 18000 نفر متخصص و افراد تحصیل کرده و بازیگران مختلف اکوسیستم استارتاپی از این نمایشگاه بازدید کنند. چندین هیات تجاری نیز از کشورهای خارجی از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

همچنین چندین رویداد تجاری و ترویجی در طول نمایشگاه برگزار خواهد شد که موجبات دسترسی تولیدکنندگان و ارائه کنندگان خدمات و صاحبین دانش فنی را به مشتریان و سرمایه گذاران فراهم خواهد کرد.

پارک فناوری پردیس، صاحب امتیاز این نمایشگاه بوده و مرکز فن بازار ملی ایران و مرکز شتابدهی نوآوری، برگزارکنندگان نمایشگاه خواهند بود. همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از حامیان و پشتیبان های دائمی نمایشگاه هستند.

نمايشگاه‌هاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از مهمترين شركت‌هاي تجاري و اقتصادي ایران با بهره‌مندي از فضا، امكانات و تسهيلات نمايشگاهي منحصر به فرد و نیرو های متخصص، بستر و زمينه مناسبي را از طريق برپايي نمايشگاه‌هاي تخصصي و بين المللي جهت تولیدکنندگان، بازرگانان داخلي و خارجي مهيا ساخته است تا علاوه بر عرضه و نمايش توانمندي‌ها، مبادلات تجاري، سرمايه گذاري‌هاي مشترك و بين المللي خود را در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ایران توسعه بخشند.

 

 

اکوسیستم نوآوری، زیر یک سقف

بازیگران مختلف اکوسیستم نوآوری و فناوری در نمایشگاه اینوتکس بصورت غرفه دار، بازدیدکننده، سخنران، پنلیست، منتور، سرمایه گذار و... حضور دارند. INOTEX، بستر ملاقات و شبکه سازی میان فعالان اکوسیستم بوده و زمینه ملاقات با منتورها، استارتاپ‌های برتر، شتاب‌دهنده ها، سرمایه گذاران و... را فراهم می آورد.

 





آخرین مطالب بلاگ


مطالب عمومی

صرفه جویی در وقت و هزینه با برپایی نمایشگاه مجازی

دراین قسمت درباره اهمیت تبلیغات مجازی در صرفه جویی وقت مطالبی را ارائه دادیم و به توضیح مفصل در باره

ادامه مطلب...
مطالب عمومی

تبلیغات مجازی لازمه کسب و کارها

ما دراین قسمت درباره تبلیغات مجازی در نمایشگاه ها مطالبی را بیان کرده و دلیل اهمیت آن را نیز توضیح د

ادامه مطلب...
مطالب عمومی

تبلیغات متناسب با کسب وکار ها گامی موثر در پیشرفت شرکت ها

ما در این قسمت توضیح داده ایم که تبلیغات مناسب لازمه ی کسب وکار هاست. سپس در ادامه به برگزاری نمایشگ

ادامه مطلب...
مطالب عمومی

عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران

عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران به دو گروه کلی عوامل موثری که مستقیما بر جذب و

ادامه مطلب...

گروه نمایشگاه ها

نمایشگاه بین المللی تهران

نمایشگاه بین المللی مشهد

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

نمایشگاه بین المللی کیش

نمایشگاه بین المللی فارس

نمایشگاه بین المللی اصفهان

نمایشگاه بین المللی تبریز

نمایشگاه بین المللی اهواز

نمایشگاه بین المللی قم

نمایشگاه بین المللی ارومیه

نمایشگاه بین المللی البرز

نمایشگاه بین المللی اردبیل

نمایشگاه بین المللی شهرکرد

نمایشگاه بین المللی گرگان

نمایشگاه بین المللی بیرجند

نمایشگاه بین المللی کرمان

نمایشگاه بین المللی اراک

نمایشگاه بین المللی بندرعباس

پارک علم وفناوری قزوین

نمایشگاه بین المللی بوشهر