عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران، از جمله نکات مهمی است که برگزار کنندگان نمایشگاه برای واحد های صنعتی و تولیدات داخلی و خارجی، باید در نظر بگیرند.
با آگاهی و شناخت همه جانبه از عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران، مجریان و متولیان توسعه صنعتی در ایران، می توانند بستری موثر و مفید برای ارتباط میان این واحد ها و تولید کنندگان با مشتریان و متقاضیان برقرار نمایند.
تحقیق و بررسی بر روی عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران، از دیدگاه اقتصاد و رشد بازار و رونق تولیدات داخلی، و همچنین جذب تولید کنندگان و صنایع خارجی به بازار ایران، اثرات بسیار مهم و مفیدی دارد.
در همین راستا نگاهی اجمالی و کلی به عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران و راه های شناخت و به کار گیری آن ها می اندازیم.

عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران چیست؟


یکی از اصلی ترین و موثر ترین عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران، عوامل و خدمات رفاهی و تبلیغات نمایشگاهی و بهینه سازی فضای نمایشگاه ها به نظر می آید. 
 

شکل 1: برگزاری نمایشگاه های صنعتی و تولیدی، در رونق اقتصادی کشور تاثیر بسزایی دارد.


با توجه به تحقیقات و مقالاتی که به بهبود و افزایش شاخص های بازده سرمایه گذاری و فروش و دارایی های واحد های صنعتی و تولیدی به واسطه شرکت در نمایشگاه های بین المللی و داخلی که به صورت فیزیکی ( حضوری ) و یا مجازی ( غیر حضوری ) برگزار می شوند، تاکید نموده اند؛ با تسهیل بسیاری از شرایط و شناخت و ایجاد عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران، شرکت ها و صنعت گران، به حضور ترغیب شده و با توجه به مزیت هایی که برای موفقیت واحد تجاری شان دارد، مشتاقانه از این کار استقبال می کنند.
محل مناسب، مکان و فضای بزرگ، همراه با خدمات رفاهی جهت حال بازدیدکنندگان، مانند پارکینگ مناسب، دسترسی آسان، رستوران و کافه و ... همچنین عوامل زیباسازی و خلاقیت در طراحی محل برگزاری نمایشگاه، می تواند اعتبار آن را برای دعوت از شرکت ها و واحد های صنعتی معتبر و برند های بزرگ، در کنار تولیدکنندگان نوپا، مقبول تر نماید. 
البته که حضور برند های مهم و بزرگ، در نمایشگاه ها عامل مهمی برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر و فرصتی بهتر برای ارائه محصول تولید کنندگان تازه کار است، زین روی پرداختن به عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران، برای جذب برند های معتبر، می تواند محبوبیت نمایشگاه را هم برای سایر واحد های تولیدی و نیز برای بازدیدکنندگان، بیشتر نماید.

آیا موفقیت در جذب بازدیدکنندگان، یکی از عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران، است؟ 


طبق نتایج تحقیقی که در سال 1387 بر روی عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران، در شهر تبریز انجام شد، این عوامل به این شرح، گردآوری گردید:
طراحی مناسب مکان غرفه و ارائه خدمات رفاهی برای جذب واحد های صنعتی مفید است؛ اما تبلیغات، بر جذب واحد های صنعتی تاثیر مستقیم ندارد و عاملی برای ترغیب و جذب بازدیدکنندگان است. البته تبلیغات موثر که منجر به جذب تعداد زیادی مخاطب و بازدیدکننده گردد، می تواند غیر مستقیم بر ترغیب و تشویق واحدهای صنعتی برای شرکت در نمایشگاه ها موثر باشد. 
با این وجود لازم به ذکر است که دعوت از بازدیدکنندگان معتبر و خاص و متخصص در زمینه موضوع نمایشگاه، یکی از عوامل مهم و موثر برای جذب واحدهای صنعتی و تولیدی خواهد بود.
بنابراین بانیان و برگزار کنندگان نمایشگاه ها باید با تمرکز بر کیفیت و اعتلای سطح خدمات رفاهی و فضا و مکان، زمان بندی، غرفه بندی حرفه ای و جذب مخاطب حرفه ای، به جذب واحدهای صنعتی و تولیدی، فائق آیند.  
 

شکل 2: خدمات و امکانات رفاهی یکی از عوامل موثر در جذب واحدهای صنعتی به نمایشگاه ایران است.





آخرین مطالب بلاگ


صرفه جویی در وقت و هزینه با برپایی نمایشگاه مجازی
مطالب عمومی

صرفه جویی در وقت و هزینه با برپایی نمایشگاه مجازی

دراین قسمت درباره اهمیت تبلیغات مجازی در صرفه جویی وقت مطالبی را ارائه دادیم و به توضیح مفصل در باره

ادامه مطلب...
تبلیغات مجازی لازمه کسب و کارها
مطالب عمومی

تبلیغات مجازی لازمه کسب و کارها

ما دراین قسمت درباره تبلیغات مجازی در نمایشگاه ها مطالبی را بیان کرده و دلیل اهمیت آن را نیز توضیح د

ادامه مطلب...
تبلیغات متناسب با کسب وکار ها گامی موثر در پیشرفت شرکت ها
مطالب عمومی

تبلیغات متناسب با کسب وکار ها گامی موثر در پیشرفت شرکت ها

ما در این قسمت توضیح داده ایم که تبلیغات مناسب لازمه ی کسب وکار هاست. سپس در ادامه به برگزاری نمایشگ

ادامه مطلب...
عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران
مطالب عمومی

عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران

عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران به دو گروه کلی عوامل موثری که مستقیما بر جذب و

ادامه مطلب...

گروه نمایشگاه ها

نمایشگاه بین المللی تهران

نمایشگاه بین المللی مشهد

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

نمایشگاه بین المللی کیش

نمایشگاه بین المللی فارس

نمایشگاه بین المللی اصفهان

نمایشگاه بین المللی تبریز

نمایشگاه بین المللی اهواز

نمایشگاه بین المللی قم

نمایشگاه بین المللی ارومیه

نمایشگاه بین المللی البرز

نمایشگاه بین المللی اردبیل

نمایشگاه بین المللی شهرکرد

نمایشگاه بین المللی گرگان

نمایشگاه بین المللی بیرجند

نمایشگاه بین المللی کرمان

نمایشگاه بین المللی اراک

نمایشگاه بین المللی بندرعباس

پارک علم وفناوری قزوین