ضرورت برپایی نمایشگاه

از دیرباز معرفی محصولات و خدمات جزء مهمترین مراحل بازاریابی کسب و کارها به حساب می آید. برپایی نمایشگاه های متعدد از گذشته تا به امروز گواه این مطلب بوده و سرمایه گذاری شرکت های مختلف در این عرصه اهمیت این حوزه را نشان می دهد.

کسب و کارهای مختلف همواره بر اساس یک تقویم نمایشگاهی از پیش تعیین شده اقدام به شرکت در نمایشگاه نموده و به معرفی، ارائه توضیح و نحوه فروش محصول یا خدمات می پردازند.

این اصل همچنان در کلیه کشورهای پیشرفته دنیا نیز جریان دارد به طوری که با برگزاری نمایشگاه های بین المللی بزرگ در یک کشور کلیه علاقه مندان به روش های مختلف اخبار و اطلاعات نمایشگاه را دنبال کرده و در این بین خبرگزاری های بسیاری با مامور کردن خبرنگاران خود به دنبال انعکاس خبرها می باشند.

در دنیای امروز بازدید و حضور به عنوان غرفه دار در یک نمایشگاه به طرق مختلفی صورت می پذیرد که محاسن بسیاری را شامل می شود. در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

بازدید مجازی نمایشگاه

برپایی نمایشگاه همواره با محدودیت هایی روبرو است. مثلا با برگزاری یک نمایشگاه در یک شهر خاص تعداد زیادی از علاقه مندان بنا به دلایل مختلف شانس بازدید را از دست داده و چه به بسا تک تک آنان مشتریان بالقوه باشند. ضمن اینکه امروزه با افزایش جمعیت شهرها و به تبع آن رشد ترافیک بسیاری از افراد علاقه مند علیرغم میل باطنی به خاطر سخت بودن شرایط دسترسی به محل نمایشگاه های دائمی از حضور در آن خودداری می کنند.

اما به کمک بازدید مجازی نمایشگاه می توان کلیه شرایط محیطی یک نمایشگاه را شبیه سازی نمود به گونه ای که کاربر بدون حضور یافتن در نمایشگاه اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نماید.

جذابیت بصری نمایشگاه های مجازی بسیار بالاتر از یک نمایشگاه سنتی است.

در بازدید فیزیکی یک شخص می بایست ابتدا در زمان مقرر در محل نمایشگاه حاضر شده که در صورت برگزاری نمایشگاه در شهر دیگر بعد مسافتی نیز به این مشکل افزوده خواهد شد. نکته حائز اهمیت این است که اغلب در نمایشگاه های تخصصی  بازدید کننده با تعداد زیادی غرفه مواجه می شود که معمولا به علت اطلاع رسانی ناصحیح و  نداشتن زمان کافی از کلیه غرفه ها بازدید نمی کند. اما در بازدید مجازی نمایشگاه کلیه این مشکلات به دست فراموشی سپرده شده زیرا در این شیوه بازدید کننده مجموعه ای منظم از غرفه ها را مشاهده  می کند که جزئیات همه آنها در دسترس بوده و بدون صرف زمان اضافی اطلاعات مورد نیاز را دریافت می کند.

در این سیستم امکان تکرار بازدید فراهم است تا بدین شکل شخص به راحتی به مقایسه مجموعه های مختلف پرداخته و حتی به صورت اینترنتی به خرید بپردازد.

پیش از این جای خالی یک مرجع جهت اطلاع رسانی رویدادهای نمایشگاهی احساس می شد که زین پس علاوه بر کلیه خدمات ارائه شده اخبار و مطالب مرتبط با نمایشگاه های تخصصی منعکس می گردد تا کلیه افراد با دنبال کردن موضوعات مورد علاقه خود به راحتی و با برنامه ریزی قبلی در نمایشگاه مورد نظر شرکت نمایند.

رزرو غرفه نمایشگاه

کسب و کارها و شرکت های مختلف که قصد شرکت در رویدادهای نمایشگاهی مختلف را دارند می توانند با بررسی تقویم نمایشگاهی بهترین زمان را انتخاب کرده و با رزرو غرفه نمایشگاه طیف وسیعی از بازدیدکننده های مجازی را با کسب و کار، محصولات و خدمات خود آشنا سازند.

رزرو غرفه نمایشگاه در این روش همانند شیوه سنتی نبوده بلکه شرکت مورد نظر می تواند با بررسی کلیه جوانب غرفه مورد نظر خود را انتخاب نماید و با برنامه ریزی قبلی محتوای مورد نیاز خود جهت رویداد پیش رو را تولید نماید.

در این روش محدودیت های رایج غرفه فیزیکی برطرف شده چرا که می توان کاتالوگ، بروشور و توضیحات محصولات و خدمات را به تعداد افراد بیشتری ارائه کرد ضمن اینکه هزینه چاپ و توزیع وجود نخواهد داشت همچنین غرفه دار می تواند کلیه مطالب قابل ارائه به بازدید کننده را مدیریت و ویرایش نماید.

در بازدید مجازی نمایشگاه بازدید کننده می تواند موضوعات مورد علاقه خود را تفکیک نماید.

نکته قابل توجه در رزرو غرفه نمایشگاه به صورت مجازی این است که هزینه این روش در قیاس با روش سنتی بسیار کمتر بوده در حالی که با استفاده از این متد عملا افراد بیشتری تولیدات شما را بازدید کرده و قطعا بازدهی بیشتری نیز خواهید داشت.

غرفه مجازی

همان طور که پیش تر بیان شد نمایشگاه های تخصصی محدود به شهر خاصی نبوده و کلان شهرهای بسیاری میزبان آن ها هستند بالطبع حضور و برپایی غرفه فیزیکی در همه آنان علاوه بر هزینه بر بودن زمان بر می باشد. راه حل این مشکل ساخت غرفه مجازی و انتخاب محل غرفه و سایر جزئیات می باشد تا بدین وسیله در تمامی نمایشگاه های پیش رو حضوری قدرتمند را تجربه کرد.

لازم به ذکر است در این روش شرکت مورد نظر می تواند با بررسی تقویم نمایشگاهی در یکی از نمایشگاه های آتی حضور یافته و زین پس در تمامی نمایشگاه ها به صورت غرفه مجازی حضور یابد.

دسترسی دائمی به محتوای مد نظر یکی دیگر از مزیت های این روش می باشد چرا که علیرغم تلاش بسیار متولیان بازهم اطلاع رسانی رویدادهای نمایشگاهی دارای ضعف هایی بوده که بارها پس از پایان یک نمایشگاه بخش کثیری از علاقه مندان از وقوع آن مطلع گشته اند و چه بسا تعداد کثیری از این افراد می توانند مشتری بالقوه باشند. شایان توجه است که در این روش بازدید کننده می تواند اطلاعات مورد نیاز غرفه دار را به تفکیک ذخیره کرده و اقدام به خرید محصول مورد نظر نماید.





آخرین مطالب بلاگ


صرفه جویی در وقت و هزینه با برپایی نمایشگاه مجازی
مطالب عمومی

صرفه جویی در وقت و هزینه با برپایی نمایشگاه مجازی

دراین قسمت درباره اهمیت تبلیغات مجازی در صرفه جویی وقت مطالبی را ارائه دادیم و به توضیح مفصل در باره

ادامه مطلب...
تبلیغات مجازی لازمه کسب و کارها
مطالب عمومی

تبلیغات مجازی لازمه کسب و کارها

ما دراین قسمت درباره تبلیغات مجازی در نمایشگاه ها مطالبی را بیان کرده و دلیل اهمیت آن را نیز توضیح د

ادامه مطلب...
تبلیغات متناسب با کسب وکار ها گامی موثر در پیشرفت شرکت ها
مطالب عمومی

تبلیغات متناسب با کسب وکار ها گامی موثر در پیشرفت شرکت ها

ما در این قسمت توضیح داده ایم که تبلیغات مناسب لازمه ی کسب وکار هاست. سپس در ادامه به برگزاری نمایشگ

ادامه مطلب...
عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران
مطالب عمومی

عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران

عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران به دو گروه کلی عوامل موثری که مستقیما بر جذب و

ادامه مطلب...

گروه نمایشگاه ها

نمایشگاه بین المللی تهران

نمایشگاه بین المللی مشهد

نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

نمایشگاه بین المللی کیش

نمایشگاه بین المللی فارس

نمایشگاه بین المللی اصفهان

نمایشگاه بین المللی تبریز

نمایشگاه بین المللی اهواز

نمایشگاه بین المللی قم

نمایشگاه بین المللی ارومیه

نمایشگاه بین المللی البرز

نمایشگاه بین المللی اردبیل

نمایشگاه بین المللی شهرکرد

نمایشگاه بین المللی گرگان

نمایشگاه بین المللی بیرجند

نمایشگاه بین المللی کرمان

نمایشگاه بین المللی اراک

نمایشگاه بین المللی بندرعباس

پارک علم وفناوری قزوین